Winkelwagen
Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen!
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Filters
Categorieën

Brax


Het label "Blue Planet" verenigt een reeks duurzame BRAX-producten die gekenmerkt worden door het gebruik van duurzame grondstoffen of milieuvriendelijke productieprocessen. Het aandeel van duurzame producten wordt voortdurend opgevoerd. QR-codes op de artikelen informeren de consument over de duurzame aspecten van de BRAX-collectie. In 2022 zal 50 procent, in 2025 80 procent en in 2030 95 tot 100 procent van alle BRAX-producten duurzaam zijn en voorzien zijn van het "Blue Planet"-label.


SELECTED HOMME

Selected gelooft in duurzame materialen. In vezels die afval, uitstoot en waterverbruik beperken. In vezels met respect voor dieren, boeren en hun land. Selected gelooft ook in een lange levensduur.

Bij het testen en ontwerpen van kleding die lang meegaat. Door klanten te helpen hun kleding op de juiste manier te verzorgen. Selected gelooft in circulariteit. Bij het recyclen en vernieuwen van gebruikte kleding voor een nieuw leven. In herstellende manieren van ontwerpen die een circulaire economie ondersteunen.


VERO MODA

VERO MODA is genomineerd voor de categorie ‘Green Footprint of the Year’ bij de Elle Style Awards 2020 in Denemarken. Deze categorie focust zich op fashion brands die de weg volgen naar een meer duurzame en klimaat-vriendelijke mode industrie. VERO MODA is van mening dat we allemaal een duurzamere mentaliteit moeten aannemen.”


VILA

Om een duurzamere keuze te kunnen bieden, blijft VILA in een continue ontwikkeling waarbij duurzaamheid in haar bedrijf wordt geïntegreerd. Een groot deel van het creëren van een duurzamer bedrijf is voortdurend werken aan het inkopen van duurzamere vezels voor al hun producten.

Door te concentreren op het gebruik van biologisch katoen, gerecycled polyester en innovatieve vezels, wil VILA je een duurzamere keuze bieden. Verwacht meer, kies meer.


PIECES


PIECES duurzamer maken is volgens het merk een continu proces en ze geven aan hierin ook nog veel stappen te zetten. Echter hebben we ze al veel stappen genomen om onze Fashion duurzame doelen te behalen. Voorbeelden hiervan zijn;


“Vandaag is meer dan 20% van ons materiaal consumptie bestaande uit duurzame stoffen en we blijven het gebruik van duurzame stoffen elke dag vergroten.”



Y.A.S.

Een groot percentage en tevens merendeel van de collectie van Y.A.S is duurzamer geproduceerd. Dit is echter pas het begin en daarom gaat ze vol enthousiasme de uitdaging aan om in de toekomst nog meer duurzamere collecties te gaan lanceren. Y.A.S. werkt voornamelijk met organic cotton, gerecycled polyester en EcoVero (een duurzame versie van viscose). Daarnaast zijn al haar items die een sustainable hangtag hebben gecertificeerd. Y.A.S. werkt nauw samen met haar suppliers om samen tot het meest duurzame resultaat te komen en daarin streeft ze ernaar om op de hoogte te blijven van innovatie in duurzame stoffen.


NAME IT

Bij het creëren van haar kinderkleding maakt NAME IT gebruik van hoogwaardige materialen. Dit houdt in dat ze kiest voor meer duurzamere materialen met veel aandacht voor eerlijke arbeidsomstandigheden. Net zoals we goed voor onze kinderen willen zorgen, moeten we ook onze planeet leefbaar houden voor toekomstige generaties.

Gerecycled polyester wordt meestal gemaakt van plastic flessen die wij als consument weggooien. Dit wordt ook wel post-consumer input materiaal genoemd. Door gerecycled polyester in hun kleding te gebruiken, verminderen ze de hoeveelheid plastic afval.


ONLY & SONS

Al onze duurzamere producten zijn gemarkeerd met een ONLY&SONS LIFE hangtag en een kleine tekst die beschrijft wat voor soort duurzame vezels dat zijn zijn gebruikt bij de productie van het specifieke product. We streven ernaar om altijd minimaal 50% duurzame vezels te gebruiken in onze ONLY&SONSLIFE-producten. Voor gerecyclede materialen kan het soms nodig zijn om: toch iets lager gaan.-


ONLY

ONLY neemt enorme stappen vooruit naar een meer duurzame toekomst. Haar ambitie is om mode vooruit te helpen op een duurzamere manier. De producten die meer sustainable zijn gemaakt vallen onder ONLY LIFE.

Ze willen anticiperen op positieve veranderingen in het milieu door duurzamere vezels in haar productieontwikkeling- en sourcingprocessen te implementen. Ze gebruiken hiervoor bijvoorbeeld gerecyclede stoffen, zoals gerecycled wol, nylon, polyester, maar ook organic stoffen zoals organic linen, wol en katoen. Ook werken ze aan het verminderen van CO2 en waterverspilling, met de keurmerken ecovero, polylana en circulose.


JACK & JONES

JACK&JONES is continu aan het zoeken naar het verbeteren van ons sustainability strategie. Dit doen ze door te zoeken naar nieuwe eco-vriendelijke materialen en stoffen, en door kritisch te kijken naar hun productie- en/of logistieke processen..

“ Katoen is het nummer 1 materiaal dat ze gebruiken, waardoor het onze grootste focus is. In 2022 verwachten ze het doel te bereiken om 100% van hun katoen uit duurzamere alternatieven te halen. Van inkoop via het Better Cotton Initiative (BCI) tot het verhogen van ons gebruik van biologisch en gerecycled katoen, we richten ons op initiatieven die onze duurzaamheidsambities op koers houden — het verbeteren van de traceerbaarheid en transparantie in het proces.”


Vissers chocolade

Al onze cacao komt van gecertificeerde producenten die duurzaamheid zeer hoog in het vaandel hebben, de cacao bonen worden op unieke wijze gefermenteerd waardoor deze de allerzuiverste kwaliteit van de wereld hebben. Daarnaast steunt Vissers de cacaoboeren met medische zorg en zorgen zij ervoor dat de kinderen naar school kunnen.


Meyer

Meyer streeft een alomvattende filosofie na ten voordele van mens en natuur:

Duurzaam. Europees. Fair. En vandaag al 100% klimaatneutraal: Myer maakt steeds meer gebruik van moderne technologieën, zoals zonne-energie en elektrische mobiliteit. Door de resterende CO2-uitstoot te compenseren, bereiken we 100% klimaatneutraliteit.


Olymp

Olymp heeft het Nieuw Green choice label; dit houdt in dat deze producten bestaan uit duurzame materialen van vertrouwde fabrikanten. De oorsprong van materialen is betrouwbaar middels certificaten en worden geproduceerd middels een milieuvriendelijke productie, namelijk door milieuvriendelijke bedrijven en productieprocesse. Het doel is dat in 2025 alle producten onder dit label vallen.


Doris Streich

Bij Doris Streich houden we van natuurlijke materialen zoals katoen, linnen, viscose en modal. We streven er voortdurend naar om ervoor te zorgen dat de geselecteerde materialen zowel ethisch als voldoen aan ecologische normen. Ook hiervoor vertrouwen we op nieuwe technologieën en innovatieve materialen om de impact op het milieu te verminderen. Daarnaast vermijden we echt leer, dons, veren en echt bont volledig in onze collecties. Momenteel hebben 70% van onze blouses het EcoVero-keurmerk: te herkennen aan de groene hangtags.


Monari

Duurzaamheid is een term die uit vele facetten bestaat en die krachtig handelen, bewust nemen van beslissingen, uitstekende normen en waarden en een sociale houding impliceert. Monari ziet het als haar plicht om duurzaam te handelen, maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen en als rolmodel te functioneren. “Wij willen duurzaam handelen om onze aarde en onze toekomst te verbeteren en behandelen de aarde met respect.” Duurzaamheid is voor haar een doorlopend proces – een lange weg die uit veel kleine stapjes bestaat. Monari heeft als doel gesteld het aanbod voor klanten, werknemers, leveranciers en de volgende generaties ecologisch en tegelijkertijd zowel sociaal als economisch gezond te maken. Verantwoorde productie, behoud van natuurlijke hulpbronnen en als bedrijf zorgvuldig handelen: dat zijn de sleutelelementen van haar bedrijfsstrategie, die stevig in onze operationele gebieden verankerd is. Om deze strategie en de bijbehorende doelstellingen te bereiken, heeft Monari intensief aan haar processen gewerkt, innovaties in gang gezet, prioriteiten gesteld en actie ondernomen.


Frank Walder

Bij FRANK WALDER zijn bijna alle overhemden gemaakt van EcoVero Viscose. De fabricage van EcoVero Viscose veroorzaken 50% minder uitstoot en watervervuiling dan bij generieke viscose.

Bij het ontwikkelen van haar collecties letten ze goed op waar ze de grondstoffen vandaan halen. Meer dan een derde van de boven stoffen worden in Duitsland ingekocht. Bij het vervoeren van de goederen letten we op een zo klein mogelijke uitstoot. Slechts ongeveer 5% van onze goederen zijn per schip of Vliegtuig naar Münchberg vervoerd.


Gerry Weber

Als wereldwijd mode- en lifestylebedrijf en als werkgever, maar ook met het oog op onze klanten, streven wij naar een verantwoord en duurzaam ondernemingsbestuur. Wij geloven dat duurzaam beheer betekent dat er een evenwicht moet worden gevonden tussen bedrijfsvereisten en bedrijfsgroei enerzijds en milieu- en sociale aspecten anderzijds.


Catwalk Junkie

Vanaf het voorjaar van 2020 worden alle 100% katoenen Catwalk Junkie T-shirts & sweats gemaakt van Global Organic Textile Standard (GOTS) gecertificeerd biologisch katoen. Het wordt geteeld met methoden en materialen die een lage impact hebben op het milieu en de mensen die op het land werken. GOTS-gecertificeerd biologisch katoen is zachter, vrij van giftige chemicaliën en daardoor ook zachter voor de huid. Ook als u geen last heeft van allergieën of gevoeligheden.


Comma

Bij comma hechten ze veel waarde aan duurzaamheid. Haar motto luidt: vandaag voor morgen. Voor mensen, de planeet en de toekomst. Comma is begaan met mens en natuur en biedt haar klanten verantwoord geproduceerde mode. Comma houdt zich aan minimale sociale en ecologische normen voor de vervaardiging van al haar producten. Ook voeren ze strenge audits uit om te controleren op schadelijke stoffen en stellen ze duidelijke richtlijnen op voor haar distributeurs voor de bescherming van dierenwelzijn.


JOSH V
Sinds 2021 heeft JOSH V een CONCIOUS Selection lijn, dit zijn items uit hun kleding collecties waarvoor duurzamere materialen zijn gebruikt zoals biologisch katoen, gerecycled polyester en LENZINGTM ECOVEROTM viscose. Dit doen zij om de impact op het klimaat te verlagen. Zo gaat JOSH V over naar duurzamere kledingcollecties. Zo is hun kleding niet alleen goed voor nu, maar ook voor de toekomst. Je kunt deze kleding herkennen aan het groene 'bewust' label in onze webshop.

PIECES

PIECES duurzamer maken is volgens het merk een continu proces en ze geven aan hierin ook nog veel stappen te zetten. Echter hebben we ze al veel stappen genomen om onze Fashion duurzame doelen te behalen. 


SELECTED HOMME

Selected gelooft in duurzame materialen. In vezels die afval, uitstoot en waterverbruik beperken. In vezels met respect voor dieren, boeren en hun land. Selected gelooft ook in een lange levensduur.


VERO MODA

VERO MODA is genomineerd voor de categorie ‘Green Footprint of the Year’ bij de Elle Style Awards 2020 in Denemarken. Deze categorie focust zich op fashion brands die de weg volgen naar een meer duurzame en klimaat-vriendelijke mode industrie. VERO MODA is van mening dat we allemaal een duurzamere mentaliteit moeten aannemen.”


VILA

Om een duurzamere keuze te kunnen bieden, blijft VILA in een continue ontwikkeling waarbij duurzaamheid in haar bedrijf wordt geïntegreerd. Een groot deel van het creëren van een duurzamer bedrijf is voortdurend werken aan het inkopen van duurzamere vezels voor al hun producten.


Y.A.S.

Een groot percentage en tevens merendeel van de collectie van Y.A.S is duurzamer geproduceerd. Dit is echter pas het begin en daarom gaat ze vol enthousiasme de uitdaging aan om in de toekomst nog meer duurzamere collecties te gaan lanceren. Y.A.S. werkt voornamelijk met organic cotton, gerecycled polyester en EcoVero (een duurzame versie van viscose). 


NAME IT


Bij het creëren van haar kinderkleding maakt NAME IT gebruik van hoogwaardige materialen. Dit houdt in dat ze kiest voor meer duurzamere materialen met veel aandacht voor eerlijke arbeidsomstandigheden. Net zoals we goed voor onze kinderen willen zorgen, moeten we ook onze planeet leefbaar houden voor toekomstige generaties.


ONLY & SONS

Al onze duurzamere producten zijn gemarkeerd met een ONLY&SONS LIFE hangtag en een kleine tekst die beschrijft wat voor soort duurzame vezels dat zijn zijn gebruikt bij de productie van het specifieke product. We streven ernaar om altijd minimaal 50% duurzame vezels te gebruiken in onze ONLY&SONSLIFE-producten. 


ONLY

ONLY neemt enorme stappen vooruit naar een meer duurzame toekomst. Haar ambitie is om mode vooruit te helpen op een duurzamere manier. De producten die meer sustainable zijn gemaakt vallen onder ONLY LIFE.


JACK & JONES


JACK&JONES is continu aan het zoeken naar het verbeteren van ons sustainability strategie. Dit doen ze door te zoeken naar nieuwe eco-vriendelijke materialen en stoffen, en door kritisch te kijken naar hun productie- en/of logistieke processen..


Vissers chocolade

Al onze cacao komt van gecertificeerde producenten die duurzaamheid zeer hoog in het vaandel hebben, de cacao bonen worden op unieke wijze gefermenteerd waardoor deze de allerzuiverste kwaliteit van de wereld hebben. Daarnaast steunt Vissers de cacaoboeren met medische zorg en zorgen zij ervoor dat de kinderen naar school kunnen.


Brax

Het label "Blue Planet" verenigt een reeks duurzame BRAX-producten die gekenmerkt worden door het gebruik van duurzame grondstoffen of milieuvriendelijke productieprocessen. Het aandeel van duurzame producten wordt voortdurend opgevoerd. 


Meyer

Duurzaam. Europees. Fair. En vandaag al 100% klimaatneutraal: Myer maakt steeds meer gebruik van moderne technologieën, zoals zonne-energie en elektrische mobiliteit. Door de resterende CO2-uitstoot te compenseren, bereiken we 100% klimaatneutraliteit.


Olymp

Olymp heeft het Nieuw Green choice label; dit houdt in dat deze producten bestaan uit duurzame materialen van vertrouwde fabrikanten. De oorsprong van materialen is betrouwbaar middels certificaten en worden geproduceerd middels een milieuvriendelijke productie.


Doris Streich

Bij Doris Streich houden we van natuurlijke materialen zoals katoen, linnen, viscose en modal. We streven er voortdurend naar om ervoor te zorgen dat de geselecteerde materialen zowel ethisch als voldoen aan ecologische normen. Ook hiervoor vertrouwen we op nieuwe technologieën en innovatieve materialen om de impact op het milieu te verminderen. 


Monari

Duurzaamheid is een term die uit vele facetten bestaat en die krachtig handelen, bewust nemen van beslissingen, uitstekende normen en waarden en een sociale houding impliceert. Monari ziet het als haar plicht om duurzaam te handelen, maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen en als rolmodel te functioneren. “Wij willen duurzaam handelen om onze aarde en onze toekomst te verbeteren en behandelen de aarde met respect.


Frank Walder

Bij FRANK WALDER zijn bijna alle overhemden gemaakt van EcoVero Viscose. De fabricage van EcoVero Viscose veroorzaken 50% minder uitstoot en watervervuiling dan bij generieke viscose.


Gerry Weber

Als wereldwijd mode- en lifestylebedrijf en als werkgever, maar ook met het oog op onze klanten, streven wij naar een verantwoord en duurzaam ondernemingsbestuur. Wij geloven dat duurzaam beheer betekent dat er een evenwicht moet worden gevonden tussen bedrijfsvereisten en bedrijfsgroei enerzijds en milieu- en sociale aspecten anderzijds.


Catwalk Junkie


Vanaf het voorjaar van 2020 worden alle 100% katoenen Catwalk Junkie T-shirts & sweats gemaakt van Global Organic Textile Standard (GOTS) gecertificeerd biologisch katoen. Het wordt geteeld met methoden en materialen die een lage impact hebben op het milieu en de mensen die op het land werken. 


Comma

Comma houdt zich aan minimale sociale en ecologische normen voor de vervaardiging van al haar producten. Ook voeren ze strenge audits uit om te controleren op schadelijke stoffen en stellen ze duidelijke richtlijnen op voor haar distributeurs voor de bescherming van dierenwelzijn.

JOSH V

Sinds 2021 heeft JOSH V een CONCIOUS Selection lijn, dit zijn items uit hun kleding collecties waarvoor duurzamere materialen zijn gebruikt zoals biologisch katoen, gerecycled polyester en LENZINGTM ECOVEROTM viscose. Dit doen zij om de impact op het klimaat te verlagen. Zo gaat JOSH V over naar duurzamere kledingcollecties. Zo is hun kleding niet alleen goed voor nu, maar ook voor de toekomst. Je kunt deze kleding herkennen aan het groene 'bewust' label in onze webshop.

Om je de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies en daarmee vergelijkbare technieken zoals link-tracking. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en mogelijk ook buiten onze website en bij het doorklikken vanuit onze e-mails volgen. Ook kunnen wij en derde partijen hiermee advertenties en andere content aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij je door naar ons cookiebeleid.